Instruktion

Denna mall fyller i utbildningsavdelningarna för olika platser.
Vänligen fyll i formulärerna.

Märsta

Personbil

Ta körkort

Du behöver ha ett giltigt körkortstillstånd grupp 1.

Ansök här!

Ska Du övningsköra privat så behöver Du och Din/Dina handledare gå en kurs och handledaren måste ansöka om ett handledartillstånd.

Ansök här!

Under utbildningen kan Du övningsköra både automat eller manuellt växlad bil, men väljer Du att göra körprovet i en automat så kommer Ditt körkort vara begränsat till det.

Vad Du ska kunna för att få ta körkort är beskrivet i Kursplan B och består av fyra områden:

• manövrering, fordon och miljö
  • körning i olika trafikmiljöer
  • resande med bil i speciella sammanhang
  • personliga förutsättningar och målsättningar i livet

och där ingår teori, praktik och självvärdering.

Din lärare förklarar gärna mer vad det innebär för Dig!

Riskutbildning 1 och 2 är obligatoriska delar.

När Du ska göra proven så måste körutbildning, Risk 1 och Risk 2 vara klara och godkända.

Teori och körprov bokas samtidigt, men genomförs vid två olika tillfällen.

Teoriprov ska vara godkänt för att få genomföra körprov.

Om Din körutbildning är godkänd av Connys trafikskola så bokar vi gärna in Dig på prov med vår bil. Du kan också boka Dina prov själv på trafikverket.

Utbildningar

Idag så finns teoriboken som en vanlig bok som Du sedan kan komplettera med vår teoriapp med teorifrågor.

Hela materialet finns också digitalt, då har Du allt Du behöver i appen. Det digitala materialet underlättar också för Dig som gärna lyssnar istället för att läsa.

Vi rekommenderar teorilektioner. Det underlättar hela utbildningen. Det kan Du ha både enskilt och i grupp. Varje vecka finns "öppen teori" där du kan studera på trafikskolan med lärarstöd.

Kom gärna förbi eller hör av Dig så ser vi över vilket upplägg som passar Dig för att klara teorin. Det finns många möjligheter.

Välkommen!

Vi har körlektioner måndag till torsdag 7.30-17.40 och fredagar 7.30-12.00.

En körlektion är 50 minuter och Du kör antingen enkel- eller dubbellektion.

Du kan välja på att köra med automat eller manuellt växlad bil.

Bilarna är Skoda, utrustade med extra speglar, dubbelkommando och godkända för övningskörning.

Antalet lektioner Du tar beror på Dina förkunskaper, hur lätt Du har att lära och vilket upplägg Du väljer.

Efter ett par lektioner så kan läraren och Du tillsammans göra en bedömning och skapa ett upplägg för ert samarbete. Hur mycket och hur ofta det är lämpligt med lektioner, ett mål för när Du ska vara klar osv.

Har Du möjlighet till körning hemma så är det väldigt bra och vi ser vi gärna ett samarbete med Dig och Din handledare för att det ska bli så effektivt som möjligt. Din handledare är varmt välkommen med på lektioner.

Kom gärna förbi så ser vi gärna över Dina möjligheter både för teori, körning och körkort!

Tider och priser

Måndag - torsdag: 09:00-17:00

Fredagar: 09:00 - 13:00

Måndag - torsdag: 07:30 - 17:40

Fredagar: 07:30 - 12:00

Teoribok Trafikens Grunder/köra bil 495:-

Lättlästa teoriboken 355:-

Teoritester app 695:-

Teoribokpaket+tester 995:-

Digitalt teoripaket 995:-

Teorikurs i grupp

Öppen teori  595:-, ingår för trafikskolans elever

Enskild teori: 650:-

1 körlektion á 50 min: 850:-

Paket 5 körlektioner á 50 min: 4100:-

Paket 10 körlektioner á 50 min: 8000:-

Handledarutbildning:  595:-

Riskutbildning 1:        595:-

Riskutbildning 2:       1950:-

När du är klar med Din körkortsutbildning här på Connys så kan Du använda trafikskolans bil vid körkortsprovet.

Då får Du, tillsammans med en lärare, i lugn och ro värma upp innan och sedan genomföra provet i en bil Du är van att köra.

Vi är med Dig hela vägen!

Pris: 1990:-

Trafikverkets avgifter för körprov på 800:- ingår inte.

Östhammar

Personbil

Ta körkort

Du behöver ha ett giltigt körkortstillstånd grupp 1.

• manövrering, fordon och miljö
    • körning i olika trafikmiljöer
    • resande med bil i speciella sammanhang
    • personliga förutsättningar och målsättningar i livet

och där ingår teori, praktik och självvärdering.

Din lärare förklarar gärna mer vad det innebär för Dig!

Riskutbildning 1 och 2 är obligatoriska delar.

Teori och körprov bokas samtidigt, men genomförs vid två olika tillfällen.

Teoriprov ska vara godkänt för att få genomföra körprov.

Utbildningar

Välkommen!

Vi har körlektioner måndag - fredag mellan kl. 7:30 och fram till kl 17:55.

En körlektion är 50 minuter och Du kör antingen enkel- eller dubbellektion.

Du kan välja på att köra med automat eller manuellt växlad bil.

Bilarna är Skoda Karoq, Fabia och Volvo V60 utrustade med extra speglar, dubbelkommando och godkända för övningskörning.

Tider och priser

Vi tar emot ditt mejl eller samtal mellan 9:00 - 17:00

Vill Du komma förbi och träffa oss så kontakta oss så vi är på plats för Dig.

Måndag - Fredag: 7:30 - 18:00

Teoribok Trafikens Grunder/köra bil 495:-

Lättlästa teoriboken 355:-

Teoritester app 695:-

Teoribokpaket+tester 995:-

Digitalt teoripaket 995:-

Teorikurs i grupp

Öppen teori  595:-, ingår för trafikskolans elever

Enskild teori: 650:-

1 körlektion á 50 min: 850:-

Paket: 5 lektioner á 50 min: 4100:-

Paket: 10 körlektioner á 50 min: 8000:-

Lån av bil vid prov bokat av oss: 850:-

Handledarutbildning:  595:-

Riskutbildning 1:        595:-

Vi tar emot ditt mejl eller samtal mellan 9:00 - 17:00

Vill Du komma förbi och träffa oss så kontakta oss så vi är på plats för Dig.

Måndag - Fredag: 7:30 - 18:00

AM-paket:

• Teorimaterial
    • 2 x 4 timmar lärarledd teori.
    • Körning på manöverbana.
    • 3 x 50 minuter körning i trafik.
    • Lån av moped.

5500:-